Widoczność strony nie jest równoznaczna z jej dostępnością. Rynek mobile rośnie i coraz więcej użytkowników przegląda oferty firm na tabletach i smartphonach. Co to oznacza dla nas – właścicieli firm? Nasza strona musi być łatwa w obsłudze na każdym urządzeniu!
Wydaje Ci się, że jeśli prowadzisz firmę lokalną to konieczność mobilnej strony ciebie omija? Jesteś w błędzie – strony dostępne dla użytkowników urządzeń przenośnych są wręcz koniecznością dla lokalnych biznesów. Dlaczego? Jesteś fryzjerem, kosmetyczką lub naprawiasz krany w domach, robisz pizzę na dowóz – to wszystko usługi, które są potrzebne na szybko bez zastanowienia.
Wyciągamy telefon i wpisujemy „tania pizza Poznań” lub „naprawa telewizorów Poznań” – w zależności od tego jak pozycjonowana jest twoja strona to możesz się tam wyświetlić, ale jeśli nie jesteś mobilny to wyprzedzi Ciebie konkurencja!
Innym aspektem jest użyteczność – chcąc zamówić szybko pizzę do domu nikt nie będzie się męczył przesuwając stronę po ekranie – użytkownik wróci do wyników wyszukiwania i wybierze firmę, która ma łatwo dostępne menu, cennik i dane kontaktowe.
Strona mobilna dla firmy
Musimy coś wyjaśnić – mówiąc strona mobilna mamy na myśli stronę dostosowaną pod urządzenia mobilne, jednak taka strona może być równie dobrze responsywna. Zatem jeśli chcesz, aby twoja strona była łatwa w obsłudze na telefonach koniecznie jest wdrożenie wersji strony mobilnej lub responsywnej.
Strona mobilna czy responsywna? To oczywiście zagadnienie zbyt rozległe na jeden wpis, jednak lepszym rozwiązaniem w 95% przypadków jest dodanie responsywności do już istniejącej strony. Zapobiega to nam:
- problemów z obsługą strony i jej dalszym rozwojem
- problemów z duplikacją treści
- problemów z pozycjonowaniem strony w Google
Jak sprawdzić czy nasza strona dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych?
Proste narzędzie od firmy Google – Resizer umożliwi nam przeprowadzenie testu, który pokaże nam jak nasza strona prezentuje się na komputerze, tablecie i telefonie.
Inną kwestią jest również spełnianie wymogów, by daną stronę traktować jako „mobile-friendly” zatem warto podczas optymalizacji strony testować ją wielokrotnie za pomocą kolejnego narzędzia Google – https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ który wypunktuje nam napotkane błędy i pokaże jak je naprawić.
Twoja firma potrzebuje strony przyjaznej wyszukiwarkom – to dobrze wpływa zarówno na odczucia użytkowników jak i na pozycje strony w wynikach wyszukiwania Google. Weź to pod uwagę – zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes lokalny, obsługujący klientów z określonego, wąskiego obszaru miasta lub województwa.