Content marketing

Marketing treści (ang. Content marketing) to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych treści, które są często wyszukiwane przez użytkowników Internetu celem zdobycia informacji. Twoja firma również może na tym skorzystać – wystarczy prowadzić bloga lub dział poradnikowy na stronie, który wyjaśnia wszystkie elementy oferowanej usługi czy produktu.

Content marketing - komputer

Aby czerpać jak najwięcej z marketingu treści równie ważna jest optymalizacja danej treści pod kątem SEO, czyli pod wyszukiwarki tak by jak największa liczba osób mogła zapoznać się z danym artykułem.

Co daje tworzenie treści dla użytkowników?

Musisz wiedzieć, że obecnie klient lubi być wyedukowany zatem przed właściwą decyzją robi on rozpoznanie w Internecie. Szuka on wtedy wszystkich możliwych informacji o firmie, usłudze i produkcie, który go zainteresował. Podczas poszukiwań tych informacji, warto, aby to na Twojej stronie się zatrzymał i tam otrzymał niezbędne informacje. Zyskasz wówczas jego zaufanie i jest wtedy większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się on na właśnie Twoja ofertę!

Jakie treści przyciągają użytkowników – przyszłych klientów:

  • Poradniki – jak coś działa,
  • Wyjaśnienie – co to jest i po co się przydaje,
  • Konserwacja – informacje gwarancyjne i pielęgnacyjne.