Marketing treści (ang. Content marketing) to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych treści, które są często wyszukiwane przez użytkowników Internetu celem zdobycia informacji. Twoja firma również może na tym skorzystać – wystarczy prowadzić bloga lub dział poradnikowy na stronie, który wyjaśnia wszystkie elementy oferowanej usługi czy produktu.
Aby czerpać jak najwięcej z marketingu treści równie ważna jest optymalizacja danej treści pod kątem SEO, czyli pod wyszukiwarki tak by jak największa liczba osób mogła zapoznać się z danym artykułem.
Co daje tworzenie treści dla użytkowników?
Musisz wiedzieć, że obecnie klient lubi być wyedukowany zatem przed właściwą decyzją robi on rozpoznanie w Internecie. Szuka on wtedy wszystkich możliwych informacji o firmie, usłudze i produkcie, który go zainteresował. Podczas poszukiwań tych informacji, warto, aby to na Twojej stronie się zatrzymał i tam otrzymał niezbędne informacje. Zyskasz wówczas jego zaufanie i jest wtedy większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się on na właśnie Twoja ofertę!
Jakie treści przyciągają użytkowników – przyszłych klientów:
- Poradniki – jak coś działa,
- Wyjaśnienie – co to jest i po co się przydaje,
- Konserwacja – informacje gwarancyjne i pielęgnacyjne.