Co wybrać: pozycjonowanie strony czy reklamę AdWords?

Co wybrać: pozycjonowanie strony czy reklamę AdWords?
4.67 (93.33%) 3 votes

Częstym dylematem przed rozpoczęciem działań reklamowych jest kwestia wyboru narzędzi. Gdy już wiemy, że interesuje nas głównie marketing w wyszukiwarce to nie wiemy czy wybrać działania SEO i pozycjonowanie czy iść bardziej w reklamę AdWords. Sprawdźmy zatem na co się zdecydować.

Wybieramy reklamę dla firmy: AdWords i SEO

Jeśli rozpatrujemy pozycjonowanie i reklamę AdWords wyłącznie na płaszczyźnie reklamy w wyszukiwarce, czyli AdWords traktujemy wyłącznie jako linki sponsorowane to są to dwie niemal identyczne usługi. Różnicą jest jednak sposób działania oraz czas, który jest niezbędny, aby uzyskać konkretne efekty.

Słowem wstępu warto wyjaśnić, że to co widzimy po zadaniu pytania do wyszukiwarki Google jest efektem działania dwóch algorytmów Google: tego od wyników bezpłatnych (organicznych) oraz tego od ustalania aukcji reklam linków sponsorowanych. A zatem widzimy dwa widoki: reklamy w postaci linków sponsorowanych (znajdują się na początku i na końcu wyników wyszukiwania) oraz wyniki organiczne.

Pozycjonowanie

Dzięki pozycjonowaniu możemy się pojawiać wyłącznie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Proces jednak jest żmudny, ponieważ wymaga optymalizacji i popularyzacji strony w Internecie. Dlaczego? W bezpłatnych wynikach wyszukiwania ranking czyli kolejność wyświetlanych stron jest ustala przez algorytm, który bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników, według których ocenia stronę. Na jej pozycje ma wpływ: o czym jest dana strona, jej historia, jej popularność określana jako liczba i jakość linków – odnośników prowadzących do strony oraz liczne sygnały społecznościowe. Rozpoczynając pozycjonowanie musisz mieć świadomość, że jest to usługa, która wymaga cierpliwości, ponieważ pierwszych efektów na niektóre słowa kluczowe możesz oczekiwać dopiero po kilku tygodniach a nawet miesiącach w zależności od stopnia trudności danej frazy. Sprawdź nasz poprzedni wpis dotyczący pozycjonowania lokalnego w wyszukiwarce – tam dowiesz się, że osiągnięcie dobrych pozycji na frazy lokalne jest znacznie prostsze.

Reklama AdWords

To naprawdę niewyobrażalne możliwości (http://adwords.google.com/) – to odnośniki, które widzimy nad wynikami wyszukiwania, a które pozwalają nam na pokazywanie naszej oferty na odpowiednie słowa kluczowe. Te słowa definiujemy, tworzymy do nich teksty reklamowe oraz ustalamy budżety. Po uruchomieniu kampanii, jeśli jest ona dobrze przygotowana oraz posiadamy wystarczające środki na jej utrzymywanie to możemy się wyświetlać w wyszukiwarce. Zupełnie jak pozycjonowanie – ale znacznie szybciej i z pełną kontrolą tego na której pozycji się wyświetlimy.

Co lepsze?

Przede wszystkim, dlaczego mówimy cały czas o reklamie w wyszukiwarce, przywołując jedną i konkretną firmę – Google. Jak zapewne wiesz z naszej strony – wyszukiwarka Google posiada największy zasięg w Polsce oraz na całym świecie. Reklamując się w Google możesz dotrzeć do niemal wszystkich użytkowników Internetu!

Google na rynku

Oba rozwiązania reklamowe mają swoje wady i zalety. Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem to najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie obu tych działań : zapewni to Tobie szersze dotarcie i stabilność działalności: w razie przerwania kampanii reklamowych w systemie AdWords masz jeszcze ruch zdobywany organicznie dzięki działaniom SEO!

Chcesz wiedzieć, co dla Twojego biznesu i rynku w którym działa będzie najlepsze? Skontaktuj się z nami – zakładka kontakt!

One thought on “Co wybrać: pozycjonowanie strony czy reklamę AdWords?

  1. Reklama AdWords, która jest dobrze prowadzona naprawdę wpisuje się w hasło „reklama dźwignią handlu”!
    Co do pozycjonowania – też słyszałem, że AdWords nie zabiera ruchu bezpłatnym frazom i na odwrót tak więc warto!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *